tisdag 15 mars 2011

Tillbaka till vardagen i Kingston

Flitigt studerande vid Common Ground
Nu är det ett tag sedan jag uppdaterade nåt här. Efter att vi kom tillbaka från Kalifornien har tiden gått otroligt snabbt. De flesta dagar har varit fullspäckade från morgon till kväll. Livet här i Kingston gick fort tillbaka i sina egna banor efter en veckas ledighet så nu är jag igen igång med att studera i cafen och bibliotek. Studierna satte igång med detsamma och de senaste veckorna har det varit dags att på allvar ta itu med alla grupparbeten.


Montreal centrum
Förra helgen hann vi också med en långhelg i Montreal och Quebec. Allt som allt spenderade vi tre dagar i Montreal och en dag i Quebec. Trots regnigt väder var helgen riktigt skön, rolig och avslappnade. På grund av inte det bästa vädret kom vi att planera våra dagar lite efter vilka restauranger, cafeen, och crepe-ställen vi ville besöka och däremellan gick vi runt i städerna och såg oss omkring och shoppade lite. I de här städerna ser man en lite annan del av Kanada, den franskspråkiga. Människorna i städerna är också inte så amerikanska som en del av människorna runtom Kingston är. Quebec var definitiv charmig och hittills föredrar jag den staden framom Montreal. Ett måste i Montreal (om man gillar choklad) är ett besök till Juliette's Chocolatrie, jättetrevligt ställe med massor av godsaker.

 
Quebec

 
Småningom blir det även till vår här, förra helgen vreds klockan till sommartid och i princip all snö är nu borta. Skönt med lite varmare grader, denna vecka har jag officiellt tagit mina vårjackor i bruk. Bara det blir grönt snart nu så är jag riktigt nöjd. Endast fyra veckor kvar av studier nu, så snart blir det sommarlov.



Stadion i Montreal var OS 1976 hölls
Denna vecka och början av nästa vecka är några av de mest fullspäckade veckorna här. Jag har en hel massa skolarbeten att skriva så i praktiken bor jag i biblioteket för en vecka framöver. Efter nästa tisdag tar jag iaf ledigt för några dagar och sticker till Chicago för att möta mamma och syster vilket skall bli roligt. Denna torsdag firas även St Patriks dag så till det måste man antagligen se till att ta sig lite extra tid för, iaf senare på kvällen:)

Old Montreal

Utsikt över Montreal

1 kommentar:

  1. Nu räcker det! Nu får du börja komma hemåt! :) <3

    SvaraRadera